RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA
600 - 700 |
Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
700 - 815 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, służące realizacji pomysłów (zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy dydaktyczne). Ćwiczenia poranne. |
815 - 830 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
830 - 900 |
I śniadanie |
900 - 1115 |
Zajęcia inspirowane przez nauczyciela rozwijające aktywność dzieci, realizowane w sali lub na powietrzu i zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego. Zabawy swobodne i organizowane, w sali lub na powietrzu. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, eksperymenty, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – zabawy swobodne, gry i zabawy ruchowe w salach. Zabawa ruchowa. |
1115 - 11 30 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
11 30 - 12 00 |
II drugi posiłek (zupa + dodatki). |
12 00 - 14 00 |
Rożne formy relaksacji. Organizowane i inspirowane sytuacje edukacyjne sprzyjające dziecięcej aktywności. Zabawy swobodne dzieci. W zależności od potrzeb praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna, z dzieckiem zdolnym i mającym kłopoty. Religia, rytmika. W zależności od potrzeb – obserwacja pedagogiczna. |
13 45 - 14 00 |
Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
14 00 - 14 20 |
III posiłek (drugie danie). |
15 00 - 16 30 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze: swobodne, inspirowane lub organizowane przez nauczyciela, kontakty okolicznościowe. |
Realizacja podstawy programowej w godzinach od 7:00 -12:00