Linki


 



Godziny otwarcia

Godziny otwarcia Przedszkola
Poniedziałek - Piątek, 6:00 - 16:30

Godziny otwarcia Żłobka
Poniedziałek - Piątek, 6:00 -  16:30


Informacje gr II

Program Wspierania Rodzin Wielodzietnych

1)Zakupu biletów wstępu do Muzeum Archeologiczno- Historycznego w Głz 50 % zniżką, zniżka nie obowiązuje przy zakupie biletów ulgowych.
2)Zakupu biletów wstępu z 50 % zniżką na imprezy, których organizatorem jest Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, zniżka nie obowiązuje przy zakupie biletów ulgowych.
3)Zakupu biletów wstępu na basen kryty Pływalni Chrobry z 40% zniżką w stosunku do obowiązującego cennika od pn do pt w godz. 08:00- 17:00 oraz w soboty i niedziele od godz. 12:00- 14:00, zniżka nie obowiązuje przy zakupie biletów ulgowych.
4)Zakupu biletów Komunikacji Miejskiej z 50 % zniżką w stosunku do obowiązującego cennika oraz nabycia przez dzieci z rodzin wielodzietnych biletów bezpłatnych.
5)Sfinansowania całkowitego kosztu każdej z dawek szczepionki dziewczętom uczestniczącym w programie zdrowotnym w zakresie profilaktyki zakażeń wirusami brodawczaka ludzkiego (HPV) w latach 2013 – 2015.
6)Zastosowanie ulg przez inne podmioty publiczne i prywatne działające na terenie Gminy Miejskiej Głogów oferujące zniżki, bonifikaty i inne ulgi na swe usługi bądź towary, które przyłączyły się do programu ( aktualny wykaz na stronie www.glogow.pl)

Charakterystyka dziecka po ukończeniu 5 roku życia

I.Rozwój ruchowy.
-         potrafi ustać na jednej nodze z zamkniętymi oczami

-         stoi na jednej nodze 7 - 8 sekund

-         skacze na jednej nodze

-         pojawiają się pierwsze próby skoków ze skakanką

-         chętnie bawi się i tańczy przy muzyce

-         potrafi samodzielnie jeździć na rowerku

-         pojawiają się nowe umiejętności np. pływanie, taniec itp.

-         chętnie pracuje przy stoliku

-         wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną nauczyciela - koloruje zgodnie
z poleceniem

-         potrafi się skupić na wykonywanej czynności

-         rysuje między wyznaczonymi liniami - potrafi kreślić linię ruchem ciągłym

-         chętnie rysuje - tworzy proste rysunki tematyczne

-         wykonuje różne prace z plasteliny - wylepia wałeczkami z plasteliny kontury prostych rysunków

-         potrafi nawlekać różnej wielkości koraliki na sznurek

-         buduje wieżę z 9 - 10 klocków

-         chętnie buduje z klocków budowle o różnym stopniu trudności

-         samodzielnie posługuje się nożyczkami - potrafi wyciąć kwadrat i inne proste kształty

-         potrafi rozpinać i zapinać guziki

II. Rozwój mowy.

-         tworzy wypowiedzi wielozdaniowe

-         opowiada o przebiegu jakiegoś zdarzenia, relacjonuje obejrzany film

-         uwzględnia kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo-skutkowe w swoich wypowiedziach

-         potrafi porządkować wypowiedzi w określone sekwencje i łączy je w spójne struktury składające się z większej ilości zdań

-         pyta o znaczenie słów i potrafi je wyjaśnić

-         potrafi opisywać przedmioty, podając ich cechy charakterystyczne

-         odchodzi od dosłownego rozumienia słów i wyrażeń, pojawiają się wyrażenia metajęzykowe - bawi się słowami, rymuje, dostrzega różnego rodzaju niuanse językowe, zauważa wieloznaczność wyrazów i to, że
są języki obce

-         coraz rzadziej stosuje w wypowiedziach nieprawidłowe formy gramatyczne

-         w jego mowie pojawia się głoska „r"

-         potrafi prawidłowo wymawiać „sz, ż, cz, dż"

 

III. Rozwój operacji umysłowych.

-         samodzielnie układa puzzle z 24 elementów, dobiera kolejne elementy kierując się kształtem, kolorem

-         rysuje postać człowieka składającą się z głowy ze szczegółami, tułowia, rąk
i nóg dwuwymiarowych, przymo­cowanych do tułowia we właściwym miejscu

-         poprawnie odwzorowuje figury proste (koło, kwadrat, trójkąt, czasem kwadrat oparty na kącie) i proste figury złożone

-         rozumie pojęcia różnica, podobieństwo

-         określając różnice między dwoma obiektami podaje ich funkcję

-         określając podobieństwo dwóch obiektów podaje ich wspólne cechy lub podaje pojęcia ogólne

-         klasyfikuje przedmioty wg kształtu, koloru i funkcji

-         rozumie następstwo czasu (np. dziś, jutro, rano, wieczorem), stosuje poprawnie określenia związane z poczuciem czasu

-         zadaje dużo pytań

-         poprawnie przelicza do 10

-         potrafi dopełniać elementy w zbiorze do 5

-         zapamiętuje 4-elementowe sekwencje

-         zapamiętuje 4-elementowy układ

-         zapamiętuje opowiadane historie

-         skupia się na wykonywanej czynności 20 - 30 min.

-         ma bogatą wyobraźnię, ale rozróżnia fantazję od rzeczywistości

 

IV. Rozwój emocjonalno-społeczny.

-         jest stabilniejsze emocjonalnie

-         lepiej kontroluje emocje

-         mówiąc o emocjach spontanicznie używa różnorodnych określeń, poza

podstawowymi (np. nieszczęśliwy, zazdrosny, wstydzę się itp.)

-         zadaje pytania na temat śmierci

-         może bać się o własne zdrowie np. skaleczenia przy upadku

-         może przeżywać lęki nocne

-         jest bardziej podporządkowane, lepiej panuje nad swoim zachowaniem

-         jest wytrwale, stara się zrealizować cel, który sobie postawiło

-         podejmuje coraz bardziej rozbudowane zabawy tematyczne np. w dom,
w szpital

-         samodzielnie wymyśla zabawy

-         chętnie bawi się z innymi dziećmi

-         stara się sam pamiętać o przestrzeganiu zasad obowiązujących w grupie

-         zachowuje prawidłowy dystans wobec dorosłych (stosuje formę Pani/Pan)

-         wykonuje większość czynności samoobsługowych

-         podczas posiłków używa sztućców, kroi nożem

-         wiąże  buty

-         potrafi się samodzielnie umyć, ubrać

-         korzysta samodzielnie z toalety

-         pomaga w domu, jest dumne ze swoich „obowiązków"

 

Opracowanie: Marzena Walkowiak

                  Agnieszka Wrzesiak

                  Dorota Szwugier

 

Napisz do nas!

 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

6-latek